Bůh i po svém vtělení zůstal pravým Bohem. Tuto pravdu musela církev hájit a objasňovat celá dlouhá staletí proti různým nesprávným názorům a bludům (srov. též téma 70: „Ježíš Kristus –pravý člověk“). Církev tedy vyznává, že Ježíš je skutečně Božím Synem, který se stal člověkem, naším bratrem, aniž přestal být Bohem, naším Pánem.
Boží Syn sdílí svému lidství svůj vlastní osobní způsob existence v Boží Trojici.Ve svém těle a duši dokáževyjadřovat lidským způsobem její božské jednání. Lidská duše Božího Syna je obdařena božskou schopností pronikavě vhlížet do skrytých myšlenek lidských srdcí a projevovat všechno poznání, jež má Boží Syn o svém Otci. Díky spojení s božskou moudrostí vtěleného Slova do Kristovy osobnosti, těší se jeho duše plnosti vědění o věčných Božích záměrech, jež on sám přišel světu zjevit. Všechno , o čem pro naši spásu Kristus božsky předem rozhodl s Otcem a Duchem svatým, nám v Ježíši Kristu zjevil silou své dvojí vzájemně spolupracující boží a lidské vůle a jednání. Církev uznává, že podoba Boha přijetím lidského těla v Ježíši Kristu může být zobrazována na posvátných obrazech, že v Ježíšově pravém lidském těle „se nám zjevil neviditelný Bůh“ (Římský misál) i to, že vyobrazení jehotěla může být uctíváno, neboť věřící, který uctívá Kristův obraz, cení si v něm osobu, jež je na něm znázorněna. Viz též téma redakce Signály 2014-2015: Tajemství člověka; „Boží obraz a podoba“.
Ježíš nás všechny a každého z nás miloval za svého života i ve své agonii a smrti a vydal se za každého z nás, protože „on si mě miloval a vydal sebe samého za mne“ (srov. Gal 2,20). Miloval nás všechny svým lidským srdcem. Proto Ježíšovo božské Srdce, pro naše hříchy a k naší spáse probodené, je chápáno jako zvláštní znamení a symbol té lásky, jíž božský Vykupitel neustále miluje věčného Otce a všechny lidi bez výjimky.
Boží Syn, věčné Slovo, Ježíš Kristus je v jednotě své božské osoby pravý Bůh a pravý člověk; proto je jediným prostředníkem mezi Bohem a lidmi. V čase Otcem stanoveném se vtělil. Aniž ztratil božskou přirozenost, přijal přirozenost lidskou. Má lidský rozum a lidskou vůli a ty jsou v dokonalé harmonii podřízeny jeho božskému rozumu a jeho božské vůli, jež má společné s Otcem a Duchem svatým,
Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.